řeka Oslava

Léto pomalu vrcholí, je 24. srpna a cestou podél Oslávky voní vedrem zpražené listí a bukvice, kůra a dřevo čerstvě nakácených stromů. Zastavuji se u Čertova mostu, ze zelené značky pak scházím na legendární Umírajdu. Vzpomínám, co jsme tu historicky všechno zažili. Hřebenovka vede dál na vyhlídku a samotný Gloriet. Propadám se do starých časů, kdy se na každé štrece či nádraží, podařilo potkat nějaké trempíře. Dnes jsem jich potkal již 7, a to je nebývalé. Mířím k rokli potoka Kotlík a od soutoku s Cihelnou šplhám na Vlčí kopec. Na osadním fleku T.O. Pustiny sedí osm kamarádů, a tak se zastavuji na sváču a pokec. Oni míří na Senoradský mlýn, je tam gulášový festival a hudební večer. Je teplo a řine se ze mně pot. Na vrcholu Vlčáku je krásně opravený zámeček. Už jsem tu hezkých pár let nebyl. Teď to bude pěkným padákem dolů až k nové lávce přes řeku. Na kempu T.O. Kat mně docházejí další tři kamarádi, a tak jdem až k brodu společně. Oni táboří a já brodím na Kančák, kde by měli mít Podkováci slezinu. Mám tu spoustu známých, právě se dává na rošt soubor pozdně obědových flákot. Panuje tu pohůdka a s plnými žaludky se na tři směry vypravujeme na vejšlapy. Mládež zdrhla jako první, Karel a spol. míří na chajdu T.O. Cobra a nás šest znovu brodí a pak neskutečnou buší stoupáme roklí Kotlíku na flek Na vodopádech. Pepíno nás neomylně vede a za fyzické utrpení slibuje kávu a výběr pivča nebo panáčků. Po hodince rozcházíme ztuhlé hnáty, jdem na vodopády a pak cestou necestou pod Vlčák a zpět do údolí. Večer se jetě lehce soutěží a bez potlachových oficialit sesedáme kolem ohně. Jen šerif T.O. Podkova Drobek nechává vzpomenout na nedávno zesnulého Kida a Hráč mu věnuje píseň Ohrada. Trošku zabouřilo, ale bez vody. Hrajeme, zpíváme, tlacháme. Je dobře. Po půlnoci nás už je kolem ohně méně, ale byl to prďácký den. Nedělní ráno je trochu podmračené. Někdo zůstává na fleku, někdo vyráží na špacír nebo domů. Polední slunko ale hlásá další krásný letní den...... Ahoj kamarádi, příští rok vám bude už 30 !

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka