Údolím řeky Jihlavy

Týden utekl jako voda a my se rozhodli, že tentokrát baterky dobijeme u naší řeky. A taky tam mám domluvenou schůzku na Osadě Naděje. Takže hned v sobotu ráno vyrážíme na Ratovský camp Za Tratí, a dál do údolí. Já mířím na chajdu Naděje , Renča, Jori a Ovo si dělají špacír pod skalami směr Přibyslavice a přes lesy zpět na Ratov. Krom kamarádské návštěvy, mi chlapi přinesli materiály, fotky a osadní vlajku do připravované knihy Tramping II. Ruda s Frantou se jali boudu vyčistit a mnohé opravit. Vypadá to, že to na Naději zas bude žít. Po návratu obědváme společně na srubu. Nejen, že jsme se dobře najedli, ale i zasmáli nad Renčinejma kuchyňskejma scénkama. Odpolední vejšlap měl původně jiný scénář, ale přesunuli jsme se nakonec k Panské Lhotě. Celý den je počasí krásné, jarní, ale fouká studený vítr. A tak i z kopce do údolí říčky Brtničky musíme do protivětru přišlápnout. Při pohledu na trampskou kuchyni vzpomínáme, jak měla v zádech hluboký les…. Malou přestávku děláme na hradě Rokštejn a zkoumáme skalničky nad Stříbrnou říčkou. Přes hřbet přicházíme na horní konec Přímělkova. Cestou potkáváme a zdravíme Vědyho z Hvězdy severu a míříme kolem Matese k řece. Jsme zase v údolí řeky Jihlavy. Nábřežní louka nás přivedla ke trojmostí a my se tak vracíme proti proudu Brtničky vzhůru. Kolem spodních chat se bavíme šprými a doplňky starousedlíků. Je krásně, tahle štreka nikdy neomrzí. Od Údolí much je to ke zřícenině kousek a my uzavíráme smyčku k Panské Lhotě. V Dolní Smrčné se opět dělíme, ta mladší a krásnější část výpravy, se vrací do civilizace, já přecházím řeku Jihlavu a jdu se mrknout na camp U Kůlu. Ta tam jsou doby, kdy tu vládl bujarý trampský život. Dávám sváču a dál, někdy cestou, někdy necestou, podél řeky pokračuji na Brancouze, Číchov, s cílem na Ratově. To jsem si dnes zase zakilometroval…. Lábám klid, něco do bříška a večer při četbě, s krbem v zádech. Byl to hezký den. Nedělní ráno si připadám jak ve voliéře, kdo má zobák, musí něco pípat, zpívat, krákorat, …. Ještě je zima, ale nízké slunko se snaží. Dělám průzkumnej okruh po okolí, co se tady změnilo. V mrtvém lese je stále ještě živo, stačí se jen dívat. Ale jak to dlouho vydrží…? . Dneska to bude už kratší, odpo musím vytvářet hodnoty….. Od ocelového oře je pěkný výhled na vesničku, činí se číchovští, Fandovi se narodilo hříbě, u hospůdky je hromada na čarodějnice…..(?), vzadu se někdo pustil do opravy střechy, Jeník se zinká, ……….. Á, pacifik už je tady, tak čumák nasadit a ahoj řeko Jihlavo…..