Šumava / den třetí a čtvrtý

Je nedělní ráno a vstáváme do krásného dne. Nejbližší vysoký cíl je Javorník (1006 m n.m.). Kousek pod vrcholem je krásná kaplička. Pod vrcholovou rozhlednu jsme vystoupali za minutu devět a otevřeno je od devíti, paráda. Přichází malý ušmudlaný pes, zjevně je tu doma. Po deseti minutách přijíždí paní se slovy, jéé ty jseš už tady a otvírá. Po 192 schodech je výhled na všechny strany úžasný. Dále pak sestupujeme ke Královskému kameni a po sestupu plném borůvek na Krásnou vyhlídku. Oni věděli, proč jí tak nazvali….. Okolo Tejmlova se vracíme zpět do Javorníka, kde obědváme. Přesunujeme se do Kašperských Hor. Ten nejhorší výstup volíme na začátek cesty a díky horku je to fakt nářez. Je to nejvýše položený královský hrad u nás. Kolik je to let, co jsme tu byli naposled…? Ještě o pár desítek metrů výš je Pustý Hrádek. Výhled je famózní, teď už to bude snad jen z kopce….. Scházíme lesem ke středověké obci Žlíbek. Mrazivá voda stékající dřevěným korytem do dutého kmene je osvěžující. Hřebenovku mezi Zámeckým vrchem a Ždánovem lemují vojenské bunkry řapíky. Pod stejnojmenným vrcholem (1065m n.m.) jsou rozvaliny bývalé obce Ždánov. Určitě byla velká, byl tu prý obchod, hostinec a švec. My našli jen zřícené zdi a základy budov a potkali nějaké hledače (pokladů…?). Odbočujeme na špatně značenou cestu k Řetenicím. Navštěvujeme místní osvěžovnu a dáváme se po cyklostezce strmě do údolí Zlatého potoka. Za Pilským mlýnem vede kolem něj stará zarostlá cesta do Amálina údolí. Je to přírodní rezervace s rozptýlenými biotopy skalisek, mokřadů, stromových skupin a pramenišť. Všude je dost bývalých pozůstatků rýžování a dolování zlata. Naučnou stezkou zlatokopů stoupáme pod vrch Lišák a pak podél starých dřevorubeckých domků do Kašperek. Je večer a na městečku nemají už ani zmrzlinu. Máme toho po dnešku dost. Bylo to krásný, ale náročný. S chutí se vracíme na kutě.
Pondělní výprava už bude jen půldenní. Vracíme se do oblasti Kvildy a Modravy. Filipovské Hutě, to je soubor typických šumavských luk, Z Modravy se vydáváme údolím Roklanského potoka. Je nádherný a břehy lemuje vše, co dělá Šumavu Šumavou. Stoupáme k Tříjezerní slati. Trávíme tu dlouhou dobu prohlídkou rašelinné květeny. Vydáváme se zpět a začíná pršet. Do Modravy dorážíme v poledne a vzhledem k času a počasí rušíme osmikilometrovu cestu k Prášilskému jezeru. No byla to parádní akce, Vyšlo snad úplně všechno od počasí, přes ubytování, jídlo, cesty i zážitky. Na bezmála šedesátikilometrový špacír budeme dlouho vzpomínat.

Samsung SM-G398FN

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka