Divoká Orlice

Přijal jsem pozvání od Jacka a Prestona na vandr v okolí řeky Divoké Orlice. Krásné babí léto v nejbarevnější fázi, nešlo odolat... Do podhůří Orlických hor jsem vyrazil již brzy v pátek odpoledne. Po klopotné cestě, ovliněné spoustou zpoždění, jsem na slezinu v Źambereckém pivovaru Kanec ale dorazil. S Jackem z Humpolecké T.O. Skaláci a Prestem, zde je i Budějický skoropražák Medvěd, Krumlovská Arturka z T.O. Svobodná stezka, cestovatelka Kristýna Emil a Bára z Heřmanova Městce. Prostě výběr z českých luhů a hájů jak má být. Po příjemném večeru jsme zatábořili na nedalekém vrchu Rozálka. Noc při kytaře a Prestově monologu, končila po čtvrté hodině ranní. Sobotní špacír nás zavedl do údolí Dravé řeky a Litic n. O. Dál pravým břehem řeky, kolem legendárního kempu osady Kamarád. Je tu všude nádherně a dravá říčka spěchá někam dopředu. Jacka neopouští večerní škytavka a tak je veselo. Přes Brnou scházíme do Potštejna. Hledáme vhodné místo na spaní i na posezení s dobrým jídlem, pivčem a kytarou. Volba na Slavii byla vynikající, vše klaplo na jedničku, byl to parádní večer. Jack stále škytá a baví nás loktomlatem a scénkou Na kolena, na kolena. Přidal se i zdatný místní kytarista. Noc trávíme z části na vodáckém kempu Vochtánka a z části v místním parku. Ráno jsme už ale pohromadě, Já s Prestem stoupáme na zříceninu Potštejna, z druhé strany tam vyběhl i Emil. Dále Anenským údolím jdeme už společně a čeká nás náročný výstup Modlivým dolem. Byl to nářez, ale ze svahu do Polomu jsme zas vychladli. Objevili jsme tam undergrandový kiosek Sandalwood - opravdový zážitek. Pár kilometrů odsud je poutní místo Homole, které chceme ale také vidět, a tak pokračujeme. Po prohlídce trasu zjednodušujeme a na bushmana to valíme přes louky, pole k tvrzi Koldín. Bohužel je v soukromém vlastnictví, tak jen z venku. Na štrece potkáváme spoustu zvířat, lesních, domácích i užitkových. Je nám fajn, ale nohy i záda se začínají ozývat, přece jen se blížíme a plížíme ke 40km. Kolem rybníků Tatarák, Dolní a Horní Vrchovina míříme k Chocni. Tady náš vandr ukončíme a rozjedem se zase do všech koutů. Bylo to pěkný, počasí přálo, viděli a zažili jsme spoustu věcí a srandy.... Tak ahoj zas někde, kamarádi....!